جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳

گل یاس _ خواص و فواید آن

۰۹۱۹۴۹۵۴۶۵۱ شماره پشتیبانی ( ۲۴ ساعته )


 

با گل یاس و خواص بیشمار آن آشنا شوید:

 

گل یاس، گلی خوشبو و سفید رنگ است و روغنی که از آن گرفته می شود به عنوان عطر استفاده می شود. گل یاس معمولا شبها و در هوای خنک باز می شود.

گل یاسمن دارای طبعی گرم و خشک بوده و علاوه بر استفاده در صنعت صابون سازی و عطرسازی ، در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.

خواص گل یاس :

برای ناراحتی های کبد، اسهال خونی و انواع دردها مثل دردهای دوران قاعدگی زنان و برخی بیماریهای پوستی مانند جذام مفید است.

مخلوط گل یاس با چای سبز یک آشامیدنی نشاط آور و نیرو بخش است که برای تولید مثل نیز مفید است.

گل یاس داروی ضد افسردگی و استرس است.

استنشاق (بوکردن) بوی خوش آن مست کننده بوده و برای فعالیت مغز و افزایش سطح هوشیاری مفید است.

روغنی که از گل یاس گرفته می شود برای تهیه انواع صابونها و لوازم آرایشی و عطرها استفاده می شود. البته ناگفته نماند که روغن خالص یاس خیلی کمیاب و گران است. بهترین زمان برای گرفتن روغن گل یاس، هنگامی است که گل باز شده و بوی خوش آن همه جا پراکنده شده است و معمولاً این عمل در شب انجام می شود و روغن گرفته شده در این زمان بهترین روغن است.

به خاطر داشته باشید که اگر زمینه آلرژی (حساسیت) دارید، از گل یاس استفاده نکنید، چون ممکن است باعث ناراحتی های پوستی شود.

خوابیدن در اتاقی که پر از گلهای یاس باشد به بهبود وضعیت مزاج و آرامش اعصاب و زودتر خوابیدن و خواب راحت و حفظ نشاط و کاهش تنش و نگرانی بعد از بیدار شدن کمک می کند.

افرادی که در اتاق‌هایی می خوابند که بوی یاس می دهد سریعتر به خواب می روند و کمتر در رختخواب جابه جا می شوند و می توانند سریعتر و بهتر و دقیق تر به سوالهای هوشی پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *